"Ripples" at עקבה
Ripples by Aya Lion is a composition for double bass, tuning forks, water bowl, and electronics.
The piece consists of a series of miniatures inviting the performers to stretch them over time towards a point that aspires to infinity, where they continue to resonate endlessly.
The tuning forks define the tonal center – a reference point from which one can drift away and return.
The sound moves between center and periphery, between order and dissolution.
Time in the piece is non-linear — each unit of time (a measure) is a circle that may begin at any point within its orbit.
Lingering within it opens a process of disintegration or melting, acceleration or slowing down, distancing, a change in sonic texture, or an inner movement of the performers.
The circle is not a closure but a rolling motion – an opening towards metamorphosis
"
אדוות (2025) | איה ליאון
יצירה לקונטרבס, קולנים, קערת מים ואלקטרוניקה. היצירה מורכבת מסדרה של מיניאטורות, המזמינות את המבצעות למתוח אותן על פני הזמן עד לנקודה השואפת לאינסוף, בה ימשיכו להדהד לנצח.
הקולנים מסמנים את המרכז הטונלי – נקודת התייחסות שממנה ניתן להתרחק ולשוב. הצליל נע בין מרכז לשוליים, בין סדר לפירוק.
הזמן ביצירה הוא לא ליניארי, מקטע זמן (תיבה) ביצירה הוא מעגל וניתן להתחיל בכל נקודה במעגל.
החזרה הנשנית על המעגל יכולה להיות מדיטטיבית או כפייתית או אפילו נסיון עיקש לשבור אותו או להשתחרר ממנו.
השהייה בו פותחת פתח לתהליך: פירוק או התמוססות, האצה או האטה, התרחקות, שינוי טקסטורת הצליל או מהלך רגשי של המבצעות. המעגל איננו סגירה, אלא התגלגלות ופתח למטמורפוזה.
היצירה תבוצע על ידי חברות ההרכב מוזיקה נובה - אור סיני (קונטרבס), מעיין צדקה (קולנים) ואיה ליאון (אלקטרוניקה)"

