Swell
You are invited to a concert of contemporary repertoire which seeks to expose interchanging relationships among solo and ensemble. Both pieces by James Tenney, taken from the series “Postal Pieces", utilize a compositional structure that quickly reveals itself to the listener while paving the way towards an experiential auditory surrender. Larry Polansky's piece invites the ensemble to transform itself from a collection of fragments into a unified solo entity. Dganit Elyakim's piece offers a perspective of the solo as a dual relationship, a duet with an electronic system which presents the performer himself. Carolyn Chen's work maintains a relationship of separation among the instruments of the drum set to be mediated by the performer - a soloist that feels like the conductor of a drums ensemble.
מתרגשות להזמינכן/ם לקונצרט רפרטואר עכשווי המבקש לחשוף יחסי גומלין משתנים בין סולו לאנסמבל. יצירותיו של ג'יימס טני, שתיהן מתוך סדרת ה"גלויות" משתמשות במבנה קומפוזיטורי המתגלה במהירות למאזין מתוך הרצון לפנות את הדרך להתמסרות שמיעתית חוויתית. יצירתו של לארי פולנסקי מזמין את האנסמבל להפוך מאוסף פרגמנטים ליישות סולנית אחת. יצירתה של דגנית אליקים מציעה התבוננות בסולו כדואט עם העצמי באמצעות מערכת אלקטרוניקה המייצרת דו שיח בין הנגינה החיה לתגובה האלקטרונית ויצירתה של קרולין צ'ן המקיימת יחסים של נפרדות והתחברות בין החלקים השונים של מערכת התופים דרך הנגן שהוא סולן אך מרגיש יותר כמנצח על אנסמבל תופים ומצילות.