top of page

After Rzewski : Part 2

08 June 2022

20:30

Studio Annette

Tel Aviv-Yafo

_ultraphonics_blue2.png

poster design: Avihai Mizrahi

The People United Will Never Be Defeated! | Imri Talgam, piano (@Studio Annette TLV)

After Rzewski : Part 2

קבוצת מוזיקה נובה שמחה לארח את הפסנתרן אמרי טלגם לביצוע נדיר של יצירתו המונומנטלית
והווירטואוזית של פרדריק רז׳בסקי !The People United Will Never Be Defeated.

היצירה מ-1975 כתובה לפסנתר סולו וכוללת 36 ואריאציות, במנעד
רחב של אסתטיקות מוזיקליות, המבוססות על שיר המחאה הצ'יליאני
El Pueblo Unido, Jamas Sera Vencido.

היצירה נכתבה כתגובה להפיכה הפוליטית בצ'ילה, וכמחווה של סולידריות עם המאבק העממי במשטרו הרצחני של פינושה. צורתה המוסיקלית–נושא וואריאציות– מביעה ומדגישה בדרך מוסיקלית אלמנטים שונים הקשורים לאופיין וטבען של קריאות מחאה, אך שמה דגש הרעיון של אחדות ולא אחידות, כמו שכתב המלחין כריסטיאן וולף:” Unity but not uniformity”.

זהו הקונצרט השני בעונה של מוזיקה נובה המוקדש ליצירתו של פרדריק רז'בסקי, שנפטר ביוני 2021 בגיל 83. רז׳בסקי, מלחין ופסנתרן אמריקאי, שילב ביצירתו אמירות חברתיות ופוליטיות, אסתטיקה מינימליסטית, אלתור ואלקטרוניקה. הוא היה אחד משלושת החברים המייסדים בקולקטיב האילתור הרדיקלי החלוצי MEV ("מוזיקה אלטרוניקה ויווה"), שנוסד באיטליה ב-1966 ופעל כקבוצה שיתופית יוצרת. לצד שותפיו אלווין קוראן וריצ'רד טייטלבאום, שהיו מלחינים פורצי-דרך, רז'בסקי היה הסמן השמאלי, הפוליטי-מהפכני: הוא סלד מהנטיות הפורמליסטיות והאסתטיות של האוונגרד וחיפש דרכים לגעת בחיים האמיתיים ובמאבקים ממשיים לשחרור.

אמרי טלגם, פסנתרן. מתמחה בביצוע יצירות בנות זמננו ומן הקלסיקה של המאה העשרים, לצד יצירות מן הבארוק. הרפרטואר שלו כולל יצירות כגון וריאציות גולדברג, פיורי מוזיקלי, סונטת ההמרקלוויר, מכלול האטיודים של ליגטי, יצירות לפסנתר של מסיאן, קסנקיס, שטוקהאוזן, פלדמן, אונסוק צ׳ין ובכורות עולמיות רבות.
מנגן כסולן ברחבי העולם, ובהופעותיו ניגן באולמות כגון המוזיקחבאו באמסטרדם, תיאטרון בוף דו נורד בפריס, מוזיאון המטרופוליטן בניו-יורק, והקונסרבטוריון בשנחאי.בנוסף לפעילותו כסולן, טלגם מנגן בקביעות עם אנסמבל מודרן, אנסמבל המאה ה-21, אנסמבל טליאה (ניו יורק) וכן אנסמבל מטרופוליס (ניו יורק). טלגם הופיע בין היתר בפסטיבלים של דרמשטט, לוצרן, רוימון (צרפת), שבוע המוזיקה החדשה בשנחאי, וצליל מעודכן בתל אביב.
החל מ-2022 עוסק במחקר בנושא מורכבות קצבית במוזיקה חדישה במסגרת פוסטדוקטורט באוניברסיטת מקגיל במונטריאול, בה הוא גם מלמד.

wed_image_b&w.jpg
MEDIA/DOCUMENTATION
bottom of page