Borot

21 May 2022

20:00

CCA Tel Aviv

Tel Aviv-Yafo

_ultraphonics_blue2.png

We are pleased to invite you to a concert dedicated entirely to two premieres that combine instrumental music and live electronics.

The first work brings the long time collaboration between Meira Asher and Eran Sachs, a duo of highly active musicians/sound artists within the local and international scene. The duo makes use of extreme vocal and sound practices along with analog and digital electronics.

The duo Asher.Zax deals with aspects of sound and text in the connection with trauma/body/political-bodies/pain at the very basic level of human existence. The piece BOROT comes here as the third part in a trilogy. The work deals with colonialism in its various forms, its current part dedicated to the water crisis in Gaza. It aims to carry the text by poet Tal Nitzán, via the North Indian Dhrupad discipline, to new extremes.

We are happy to host Raimund Engelhardt (Berlin) on Pakhawaj/Tabla to collaborate with us in this performance along with the ensemble.

The second work, extroverted internalization by Adi Snir is dedicated to the creation of spaces born of the subtleties heard from within musical instruments. The work utilizes a loudspeaker environment surrounding the audience to create a moving space, fed from the living interior of the instrument bodies. The work considers a change of perspective as an attempt to give voice to the inaudible.

Collaborators:
Meira Asher, Eran Sachs, Nadav Masel, Raimund Engelhardt, Maayan Tsadka, Adi Snir

אנו שמחות להזמינכם/ן לקונצרט המוקדש כולו לשתי בכורות המשלבות מוזיקה כלית, אלקטרוניקה חיה ומערכת סאונד מרחבית.

19.5.22 בזירה הבינתחומית בירושלים

21.5.22 במרכז לאמנות עכשווית CCA בת״א

העבודה הראשונה מציגה את שיתוף הפעולה המתמשך בין מאירה אשר וערן זקס, שני מוזיקאים/אמני סאונד הפעילים בסצנת המוסיקה המקומית והבינלאומית ומשלבים שימוש קיצוני בקול, אלקטרוניקה אנלוגית ודיגיטלית. אשר.זקס הוא פרויקט העוסק באמצעים של סאונד וטקסט בקשר שבין טראומה\גוף\גוף- פוליטי\כאב ברמת הקיום האנושית הבסיסית ביותר.

היצירה בורות מגיעה כחלק שלישי בטרילוגיה מאת הדואו, ועוסקת בקולוניאליזם על צורותיו. חלקה הנוכחי מוקדש למשבר המים בעזה, ומבוסס על שיר מאת טל ניצן תוך התחברות לסגנון קומפוזיציה הודית קלאסית ממסורת הdhrupad.

אנו שמחים לארח את ריימונד אנגלהארדט (Raimund Engelhardt), נגן הפקהוואג’ והטאבלה מברלין לביצוע היצירה לצד חברות האנסמבל.

העבודה השנייה בקונצרט, יצירתו של עדי שניר הפנמה מוחצנת מוקדשת ליצירת מרחבים הנולדים מהדקויות הנשמעות בפנים חלל כלי הנגינה. היצירה משמישה סביבת רמקולים המקיפה את הקהל ליצירת מרחב האזנה ותנועה, מרחב אשר מוזן מהפנים החי של הכלים ומשדרם כלפי חוץ ליצירת מרחבי סאונד דינמיים. העבודה שמה דגש על הקשבה ככלי לשינוי פרספקטיבה, מתוך תהליך החושף התרחשות פנימית עשירה הנותנת קול לבלתי שמיע.

בהשתתפות:
מאירה אשר, ערן זקס, נדב מייזל, ריימונד אנגלהארדט, מעיין צדקה, עדי שניר

wed_image_b&w.jpg
MEDIA/DOCUMENTATION